poniedziałek, 7 listopada 2016

Smoky Joe

Poznańskie Targi Piwne 2016
Piwo I

Smoky Joe, browar AleBrowar. Na tegorocznych targach piwnych w Poznaniu, postanowiłem wybierać raczej ciekawostki piwne, trochę eksperymentów itp. Przecież nie samym IPA człowiek żyje ;) Smoky Joe jest właśnie jednym z nich i pierwszym na moim blogu piwem z Targów A.D. 2016.

Smoky jest to piwo w stylu Whisky Extra Stout. Mimo, że Nafciarz Dukielski raczej mi nie podszedł, to jednak przemogłem się i sięgnąłem po tego, już klasycznego, polskiego Stouta. Nafciarz był Porterem, Joe Stoutem, pewnie różnica niewielka, ale jak na moje znaczna - piwo od AleBrowar podeszło mi całkowicie!! Sam się sobie dziwię!

Kolor czarno-brązowy, ładna pianka, lecz niska (tak nalali).

Zapach to mix. Mix aromatów whisky, i deserowej czekolady, przeplatany zapachami, które można określić jako: dentysta, spalone kable, torf. Btw. wg browaru, pachnie też asfaltem...
Karkołomne wyczyny dla nosa, mówię wam.

Po łyknięciu nic szczególnie się nie zmienia, z tym, że mamy roszadę - na pierwszy plan wysuwa się dentysta i popalone kabelki. Goryczka średnia. Po dłuższym trzymaniu w ustach uchwytna słodycz.

Nie jest to piwo na imprezę. Bynajmniej. Polecam na wieczorki we dwoje, albo długie samotne chwile przy książce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz