czwartek, 14 lipca 2016

Mosaic [American Pale Ale]


Mosaic, browar Birbant. Jest to piwo Single Hop, czyli chmielone tylko jedną odmianą chmielu. Tu, jak sama nazwa wskazuje, mamy chmiel Mosaic, jest więc amerykańsko i stylistycznie piwo wpisuje się w wielką rodzinę piw APA.

Piwo pachnie i smakuje wyśmienicie! Bardzo odznacza się tu rzeczony chmiel Mosaic. Pierwsze łyki i zapowiada się prawdziwa uczta. Znajdziemy tu wszystko co znaleźć zamierzamy w amerykańskich Pale Ale'ach: aromaty cytrusowe i żywiczne, znaczną pijalność i grejpfrutową goryczkę.

Według mnie na przód wysunięta jest tu żywica i ona dominuje. Bardzo dobrze, bo już ostatnio trochę mi się znudziły typowo cytrusowe aromaty. Takie leśne APA przypadło mi do gustu od pierwszego łyku.

Mosaic piłem w kanjpce nad rzeką. W takim miejsci to dopiero smakuje! Skusiłem się na dwa. A to już dużo mówi o tym piwie ;)

P.S. Buteleczka jakimś cudem przywędrowała za mną do domu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz